[Menarik] Cara Memadamkan Kebakaran Kemalangan Jalan Raya Di Kanada (Video)

padam-api

Kalau ada kemalangan jalan raya yang melibatkan lori tangki minyak, apakah teknik yang ahli bomba Malaysia pakai untuk memadamkan kebakaran ini dari menjadi kritikal? Admin pon tak tau la jawapannya. Kene tanya sama ahli bomba kot baru dapat jawapannya. Apa pun teknik yang cepat dan tangkas sangat diperlukan kerana takut tangki minyak itu meletup dan melibatkan orang ramai yang berada di sekeliling.

Di bawah ini admin nak kongsi video mengenai teknik memadamkan kebakaran kemalangan yang dipraktikkan di Kanada. Teknik yang digunakan sangat efektif dan masa yang singkat sahaja diperlukan untuk memadamkan api tersebut. Jom tengok macam mana gaya diorang buat ni. Mana la tau Malaysia pon boleh ikut juga.....

Bersambung
Read full article

[Tips] Cara Menghulurkan Bekal Dengan Pantas Kepada Mereka Yang Tinggal Di Apartment Tinggi (Video)

lupe-bekal

Admin yakin ada segelintir dari rakyat di Malaysia ni yang bawak bekal pergi kerja. Maklum la Malaysia ni sekarang ni semua benda dah mahal. Nak pergi kerja je banyak nak pakai duit contohnya bayar tol dan minyak. Admin pon pergi kerja bawak bekal sebab masakan dari rumah ni memang sedap dia lain sedikit dari beli di luar.

Bagi mereka yang tinggal di apartment dan bilik tu bertingkat-tingkat tingginya, mesti rasa leceh nak patah balik untuk ambil bekal tu kan??? Maklum la nak kena naik tangga tu dah ambik tenaga, kalau nak naik lif tu pulak mesti la lama menunggu sebab sume orang tengah nak pakai untuk ke tempat kerja.

Bersambung
Read full article

[Menarik] Barang Peralatan Selain Mesin Gerudi Oleh Makita (Gambar)

Makita

Kalau kita sebut "Makita" di Malaysia, apa benda yang terlintas di dalam kepala anda?? Bagi mereka yang gemar bertukang di Malaysia ni, admin pasti ramai yang akan menjawab 'Makita tu mestilah mesin gerudi, takkan la tak tau kot???'.

Tapi tahukan anda Makita juga ada mengeluarkan beberapa peralatan lain selain mesin gerudi. Di bawah nak kongsi beberapa gambar peralatan lain yang dikeluarkan. Jom layan...

Bersambung
Read full article

[Comel] Gaya Kucing Apabila Sudah Pandai Membonceng Motosikal (Video)

kucing-naik-motor

Tak tau la kenapa admin selalu tulis artikel mengenai haiwan kebelakangan ini, lebih-lebih lagi mengenai kucing. Mungkin aksi-aksi kucing comel ini la yang dapat mengurangkan tekanan di tempat kerja.

Kepada penggemar kucing seluruh Malaysia, admin nak tanya sedikit di sini. Apakah gaya aksi kucing kesayangan anda yang anda rasa kucing-kucing lain tak boleh buat?? Kat bawah ni nak kongsi video yang rare pasal seekor kucing di Thailand yang mampu membonceng motosikal. Jom layan video kat bawah....

Bersambung
Read full article