Uncategorized

(11 GAMBAR)Banjir Kilat Di Kuala Lumpur Malam Tadi (7 Mac 2012)

  • Kemaskini: Empangan di Bukit Belacan, Ampang telah pecah. Banjir teruk di kawasan tersebut dan ada yang dilaporkan terbunuh. Empangan pecah dipercayai punca banjir kilat.
  • Kemaskini: Tanah runtuh di Kampung Attap di Kuala Lumpur . Seorang remaja berumur 13 tahun, maut apabila tertimbus di rumahnya. 
  • Hampir 400 penduduk dari dua kampung di Ampang dipindahkan malam Rabu apabila rumah mereka yang rata-rata terletak berhampiran sungai dinaiki air. Banjir berikutan hujan lebat di Lembah Klang petang tadi turut menyebabkan beberapa rumah di tebing sungai kawasan itu dihanyutkan.Dua kampung terlibat ialah Kampung Lembah Jaya Utara dan Kampung Pinggir Tiga membabitkan 150 rumah. Mstar.


Sebenarnya dah lama kita tak dengar berita tentang Kuala Lumpur dilanda banjir, bukan? Tetapi malam semalam telah berlaku banjir kilat sehingga ada yang sempat berkayak di tengah bandar. Paras Sungai Gombak juga dilaporkan kritikal manakala Kampung Baru diberitakan hampir lumpuh. Ini ialah kerana hujan lebat yang turut selama tiga hari berturut-turut di Kuala Lumpur.

Photobucket

Lagi 10 gambar dengan membaca entri ini sepenuhnya.


Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Sumber.

 

Hampir 400 penduduk dari dua kampung di Ampang dipindahkan malam Rabu apabila rumah mereka yang rata-rata terletak berhampiran sungai dinaiki air.

Banjir berikutan hujan lebat di Lembah Klang petang tadi turut menyebabkan beberapa rumah di tebing sungai kawasan itu dihanyutkan.Dua kampung terlibat ialah Kampung Lembah Jaya Utara dan Kampung Pinggir Tiga membabitkan 150 rumah.

Comments 53

  1. Si sepet

    Dunia nak akhir zaman…sama2la kita memperbanyakkan amal

  2. Peminat Adnan Sempit

    Abg nara… Rumah adnan sempit punya pic mana?? rumah die pun kena banjir jugak… tgok ni..

    http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150592906171762&set=a.10150592888346762.373399.348304376761&type=3&theater

  3. lylyezora

    pangkah umno lgggggggggggggggggggggggggg
    hahahahahaha

  4. Nothing To Do Here…

  5. ghhh

    bala..

  6. chinta hati

    kata negeri kaya….bajir jugak ker?? takder salur perparitan ker?? kerr?? kerr?? hak hak hak..gasak lah..

  7. cili

    ni semua adalah dari Allah S.W.T. Tak kira la ko nak pangkah umno ke, PAS ke, DAP ke, PKR ke kalau tuhan tu nak turunkan bencana, jadi juga. apalah! Very typical mentality.

  8. pagi ni hujan kat sana macam mana? dah reda?

  9. senah kepoh

    sokong cili…klu dyorg ni sume dah taksub sgt dgn politik mcm ni la jadinye..kuasa Tuhan pon dah x nmpk…

  10. damia

    sokong u CILI…..mcmlah dia pangkah pas ke pkr ke hujan tak turun….otak ada….tak tau pikir…sibuk nak pikir sal parti….mcm lah ko leh kaya dok sokong parti tu parti ni…

  11. tomatoman

    sedangkan Mekah pun pernah banjir ini kan pula bandaraya kecil seperti KL.Allah memberi kita peringatan supaya sentiasa ingat pada Nya dan jgn sesekali melupakanNYa.Pas ke,Umno ke,PKR ke semue tu xde kene mengena langsung.Bila terjadi sesuatu bencana je mula salahkan sesuatu parti.Apa la punya pemikiran macam ni.

  12. damia

    sokong CILI dan SENAH KEPOH….kebodohan org melayu mg terserlah sgt2….org bkn melayu tmpg gelak berdekah2 tngk kita berpecah2 dan berpuak2…sekali lg nak ckp…BODOH!!

  13. ali mamak

    biar la dorang ngan dunia dorang cili.. terlalu taksub ngan politik n suke melaga2 kan orang.. mane dorang nmpak da sbb ape bnjir..

  14. budak baik

    siap main kayak lagi tu amboi kemain lagi taw!

  15. x phm btul!

    aku sokong.. x phm sungguh la kalu banjir d anggap 1 malapetaka.. ini sume dr – NYA.. ujan kn rahmat.. nanti dunia ni panas je kang, haaa…lain plak citenyer.. ape kene mngena ngan politik?? mengong…

  16. fazi

    klo undi pas,keadilan,pkr, xbanjir ke??bodoh betul,..habis
    kat kelantan tu pe?

  17. bulan

    peringatan kpd kita yg masih leka.

  18. 7.3.2012

    takziah pada keluarga mangsa..

  19. lylezora bodoh

    benda mcm ni pun nak politik kan. bengap dan bebal x kene tempat

  20. Hulu Langat

    Sokong cili n tomatoman.Hulu Langat pon banjir hoiii…tu sape yg memerintah? tetttttt!!! cakap xpakai akai. Ujian Allah turunkan nak bagi kesedaran, tapi salahkan org lain pulak…insaf lah~

  21. fadly

    sokong cili

  22. azlan

    Sokong cili.!! Bab camni pon boleh dipolitikkan ka? tadak akai punya olang…

  23. eyla

    setuju kata cili .. bencana niy xdea kaitan politik !! ini kehendak Allah s.w.t

  24. anak mami

    hujan yg turun tak ada kene mengena dgn politik ler der!!!…tak nampak ke…aper manusia dah buat kat dunia ni…time susah berdoa pada ALLAH..time senang berjoli….aper yg penting sekarang kita jgn bergaduh sesama sendiri…kan lagi bagus…bila musibah datang…kita bersama2 mengajak umat islam sembahyang hajat dijauhkan mala petaka….

  25. erma

    ada jugak komen2 yg bodoh kat sini ek.xkira la hg pangkah umno ka,pembangkang ka,kalau dah nak banjir tu,banjir la jugak.Allah yg Maha Kuasa.bkn kita leh lawan.

    dahtu yg pangkah PAS,pasal pa kat kelantan pun banjir?nanti dunia kiamat,hg nak salah kerajaan jugak ka?apa punya bodoh la bg komen mcm org x p skolah

  26. totcomeylote

    Mungkin ini dugaan drp Allah s.wt..mungkin kte dh lama tak menunaikan suruhan-Nya, so..dekatkanlah diri kpd-Nya…Insyallah..hidup ini akan selamat sejahtera..kepada mangsa, redha atas kejadian ini, setiap yang terjadi ada hiqmah di sebaliknya…ingat, Allah takkan menganiaya makhluknya……wallahualam..

  27. lylyezora
    x payah campur aduk kan politik dalam hal begini…. Kerana Allah S.W.T lebih maha mengetahui dari segala2 nya…. tak de mngena pangkah mane2 pun…. Singkat btl pemikiran….

  28. bencana alam tiada kena mengena dgn pati,itu semua ujian buat manusia,

  29. Afy

    Takziah kepada kelurga mangsa. Takziah juga pada diri sendiri kerana kereta ditenggelami air semalam. Semua ini dugaan Allah SWT. Allah Maha Mengetahui. Kita sebagai umat, hanya mampu berdoa dan berusaha semoga Allah SWT sentiasa melindungi kita dari malapetaka… 🙂

  30. side-mirror

    apa la bangang sgt sama kn bencana alam ngn politik..otak letak kt lutut ke!

  31. nina

    ini semua balasan Allah..Allah sayangkan kat kita sbb tu Dia datangkan banjir supaya kita igt kt Dia..klu datangkan gempa bumi n tsunami mcm jepun dulu nk bertaubat pn dh x sempat..hiburan dan maksiat terlalu banyak sgt kt KL ni..bencana ni adalah satu peringatan daripada Allah S.W.T kpd hambaNya..

  32. soscode

    bodoh la lu “lylyezora “..apa kena mengena banjir ngan pangkah umno, kalau dah Tuhan kata nak bagi banjir, banjir jugak..kalau lu pangkah Pas ke, DAP ke bagai..kalau nak banjir banjir jugak, lu nak salah kan sape..sekolah mana dulu..

  33. manepass

    kenapa semua hal kena kaitkan politik?!?! Betul semuanya datang dari Allah s.w.t, but cuba fikir sejenak… salur perparitan ada (based on chinta hati comment) cuma air tu tak menyalur dengan betul. Why? Because banyak sampah dan pelbagai lagi. Siapa punya angkara? Manusia sendiri. Tak percaya? Tengok keluar tingkap anda (di mana pun anda berada) dan perhatikan saluran (longkang) bersih ker, tak?

  34. Pemuda UMNO

    Astagafirullahalazim, tak usahlah sesama kita berbalah, UMNO ke PAS ke PKR ke ini bukan masa kita nak tunjuk hebat berpolitik. Ini soal kemanusiaan ada baik kita membantu mangsa yg terlibat setakat yg termampu. Marilah kita bersatu membina negara yg lebih aman dan makmur tanpa sebrg ketegangan sesama kita. Utk jadi ahli syurga Allah SWT tak pernah kata pun kena pangkah parti mana2 tapi dia suruh kita berlaku baik sesama kita dan beriman kepadanya…Wallahu Alam..

  35. dania

    serius..hujan malam tadi amat lebat sekali..ianya berlarutan hingga kepagi….ini tak de kena mengena langsung dgn parti politik.

  36. lylyzora pala hanggok

    lilizora otak clah tapak kaki

    semua kawasan banjir malam td kawasan pembangkang..KL=DAP, ampang =PKR
    Titiwangsa=PAS

    laknat Allah?

    Phuiii

  37. justice

    sesiapa yang kaitkan politik dengan bencana alam ni memang bodoh. sorry to say. ni kuasa tuhan. kalau barack obama yang perintah pun, tetap tak boleh lawan kuasa tuhan.

  38. lylezora baik kau pegi mati

    baik kau pegi mati je lylezora. tak elok hidup kat dunia ni. orang2 macam kau ni la yang boleh porak peranda kan kaum sendiri. daripada kau nak tengok kaum kau berpecah belah, baik kau mati je. demi masa depan anak-anak kecil

  39. pandai

    lylezora yang bodoh ni, cukup makan minum tak? pakaian cukup tak? hidup aman tak? boleh pegi 7e pukul 12 malam tak? sume cukup kan? tak bersyukur, bodoh, kalau dah kena tarik balik semua tu baru kau nak menyesal

  40. reza

    Takde Kena mengena dgn is politik… bodoh

  41. btul lah..pasal ini pon blh nk jdkan isu politik..ape pny bebal lah..bodoh btul..sepatutnya, bila ade bencana, kita jd semakin insaf, ini tidak..jd lbh bengap…kesian dgn makluk yg x sedar diri mcm tu…

  42. smeone

    plik2.. kt lembah jaya 2 pn,,, tgah bncana pn.. dorg still nk ber politik.. mcm haram jee .. apa salah nye bsatu.. parti2 ni pntng kn dri..

  43. as elida

    JGN PERSOALKAN SIAPA KITA PANGKAH…NI SEMUA DUGAAN DARI PENCIPTANYA…KITA SBG HAMBA TERIMALAH DGN PENUH KEINSAFAN….JGN KITA MELUPAKANYER..AKU PON REDHA BILA NGK UMAH OWANG TUA SENDIRI BANJIR TERUK….

  44. sedare

    lylyezora ntah pape la ko.. ko ingat kalo pangkah parti lain parti tu boleh tahan hujan ke? sengal2.. akai ada?

  45. Apit

    aper punya manusia da.. ini soal Kuasa Allah bukan kuasa geng2 politik ke ape,kalau kata tak mengaji marah,kalau kata bengap pun marah,please la bezakan hal2 lain dengan kuasa Allah,takde kena mengena lansung,(harap2 yg tulis kat atas tu sapa pangkah sapa tu cuma kaki cyber cafe je,yg tak pernah blajar abis PMR sebab pikiran cetek teruk…dah2 pi cari ilmu baru bercakap,bukan main hentam je..

  46. mac

    FAZI !!! mulut ko bau bangkai BABI aa der ~ xyaa nk persoal tntg kelantan sgt la … tQ………. shit !!!!!!!!!!!!!

  47. asdalila norsyam

    saya pun antara yg terperangkap time banjir kt kg lembah jaya tu……air naik kejap je….lepas tu agak deras…..terpaksa bermalam kat umah kawan……sbb tak leh balik……air naik sampai tahap pinggang

  48. manusia biasa

    yang baik tu datangnya dari Allah,
    yang tak baik kan datang dari manusia tu sendiri.
    buatlah bangunan tinggi2 lagi, banyak2 lagi, berjuta2 lagi.
    parit tertinggal! kalau ada pun tak berkesan jew.
    itu pasallah.

  49. jgn buang sampah

    jaga lah kebersihan jgn buang smpah kat dalam longkang mmg lh akan banjir bila sistem perparitan tidak berjalan dgn lancar…

  50. momok

    tu tanda2 awal seblm DSAI nak jadi PM

  51. sena janjar

    apa yg boleh saya katakan , jgan sampai melayu merempat di tanah air sendiri. dengan sebab berpecah belah.

  52. mizz

    aku rs mmg pasal sistem perparitan ni…samada x diselenggara dgn betul ATAU sikap manusia yg suka buang sampah ikut suka menyebabkn parit tersumbat…

  53. manisluarcantik

    ;(

Leave a Reply