Written by Ottel | June 21st, 2013

Bacaan IPU di kawasan Muar mencatat bacaan 337 iaitu paras paling berbahaya dan boleh memudaratkan kesihatan. Menurut laporan yang disiarkan media, kira-kira 200 buah sekolah rendah dan menengah di Muar telah diberi arahan penutupan jika bacaan IPU melebihi 300*. Ekoran bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) yang semakin meningkat dan melebihi 300* (bahaya), difahamkan penjualan penutup hidung dan mulut di beberapa kawasan di negeri itu meningkat sehingga 100 peratus apabila beberapa farmasi serta kedai ubat kehabisan stok. Punca jerebu dikatakan dari asap pembakaran hutan di Sumatra, indonesia.

e

Jerebu-di-Jambatan-Muar

Jerebu-di-Johor-Selatan

jerebu

jerebu1

jerebu11

jerebu-di-muar-johor-jun-2013

Jerebu-di-Ulu-Tiram-476x642

Jerebu-JB

Jerebu-JB-Bangunan-Tinggi

jerebu-johor1

Jerebu-Johor-Hiway

Jerebu-Skudai

Jerebu-UTHM

muarhaze

q

v

Sumber gambar: Google Image

TAGS:
PERHATIAN: Pihak AmazingNara tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak AmazingNara juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

7 responses to Gambar Jerebu Di Johor (17 GAMBAR)

  1. cinderella says:

    bab jerebu xdek pulak yg nak komen??
    bile bab artis sampai xmuat2 ruang komen =,= sighh

  2. minkydara says:

    Bnykkan minum air masak. Jgn terlalu terdedah dgn persekitaran.

  3. belon pink says:

    Ya Allah..

    sangat2 teruk jerebu kat johor..semoga xda yg sakit teruk di sana :(

    takut pulak tgk. semoga xsampai ipoh.

    • lala says:

      da sampai kuantan da..kalo jerebu je thn lg..ni siap bau asap mcm org bkor smpah dkt2..dasat x dasat la bau smpai kuantan

  4. Audrey Hepburn says:

    Bila Singapore komplen, Indonesia kata Singapore kebudak-budakan. Dah sampai teruk camni dan menjejaskan kesihatan orang, kebudak-budakkan katanya? Ingat main masak-masak ke?

  5. SH says:

    Cian lah kat hampa. Sabaq la noo bukan sampai bila bila. Sat sat ni koi koi pi la tu..kami kat Kedah dok tunggu bila jerebu nak lalu kat sini pulak..

Leave a Comment

Optional