Info Semasa, tempat

Gambar Jerebu Di Johor (17 GAMBAR)

Bacaan IPU di kawasan Muar mencatat bacaan 337 iaitu paras paling berbahaya dan boleh memudaratkan kesihatan. Menurut laporan yang disiarkan media, kira-kira 200 buah sekolah rendah dan menengah di Muar telah diberi arahan penutupan jika bacaan IPU melebihi 300*. Ekoran bacaan Indeks Pencemaran Udara (IPU) yang semakin meningkat dan melebihi 300* (bahaya), difahamkan penjualan penutup hidung dan mulut di beberapa kawasan di negeri itu meningkat sehingga 100 peratus apabila beberapa farmasi serta kedai ubat kehabisan stok. Punca jerebu dikatakan dari asap pembakaran hutan di Sumatra, indonesia.

e

Jerebu-di-Jambatan-Muar

Jerebu-di-Johor-Selatan

jerebu

jerebu1

jerebu11

jerebu-di-muar-johor-jun-2013

Jerebu-di-Ulu-Tiram-476x642

Jerebu-JB

Jerebu-JB-Bangunan-Tinggi

jerebu-johor1

Jerebu-Johor-Hiway

Jerebu-Skudai

Jerebu-UTHM

muarhaze

q

v

Sumber gambar: Google Image

Comments 7

  1. cinderella

    bab jerebu xdek pulak yg nak komen??
    bile bab artis sampai xmuat2 ruang komen =,= sighh

  2. fizz

    sbb ni amazingnara bukan beautifulnara… hohoh =)

  3. minkydara

    Bnykkan minum air masak. Jgn terlalu terdedah dgn persekitaran.

  4. belon pink

    Ya Allah..

    sangat2 teruk jerebu kat johor..semoga xda yg sakit teruk di sana 🙁

    takut pulak tgk. semoga xsampai ipoh.

  5. Audrey Hepburn

    Bila Singapore komplen, Indonesia kata Singapore kebudak-budakan. Dah sampai teruk camni dan menjejaskan kesihatan orang, kebudak-budakkan katanya? Ingat main masak-masak ke?

  6. lala

    da sampai kuantan da..kalo jerebu je thn lg..ni siap bau asap mcm org bkor smpah dkt2..dasat x dasat la bau smpai kuantan

  7. SH

    Cian lah kat hampa. Sabaq la noo bukan sampai bila bila. Sat sat ni koi koi pi la tu..kami kat Kedah dok tunggu bila jerebu nak lalu kat sini pulak..

Leave a Reply