Viral

Individu Ini Mendedahkan Tentang Kontraktor Penipu Yang Aktif Sekitar Selangor

Seorang individu yang dirahsiakan identitinya telah mendedahkan satu kegiatan penipuan yang dilakukan oleh seorang kontraktor di Selangor.

Menurut individu tersebut, kontraktor itu aktif menjalankan penipuan di sekitar Klang.

Assalamualaikum
Posting ini berkaitan kontraktor penipu. Tujuan kami viralkan penyangak ni bukan untuk mengaibkan dia tetapi kami berharap semua orang terutama di sekitar Selangor tidak ditipu oleh dia lagi.
Kontraktor penipu ni bernama MOHAMAD FADLI BIN MOHAMAD SAADUN yang beralamat di NO 9 LORONG RAJA NONG TAMAN BUNGA RAYA JALAN RAJA NONG SHAHBANDARAYA 41000 KLANG SELANGOR, NO TEL 0193006869.
Kami diperkenalkan oleh seorang pegawai kerajaan yang sering berjumpa dgn beliau di pejabat kerajaan tersebut utk urusan perjanjian rumah. Selain itu kami juga mengenali bapanya iaitu MOHAMAD SAADUN seorang yg agak dikenali di daerah tersebut. Jadi, kami tidak syak apa-apa yg buruk mengenai beliau disebabkan latar belakang beliau itu.

Kronologi :

1. Pertengahan September 2016 : sesi perbincangan sebanyak tiga kali.

2. Akhir Oktober 2016: Deposit RM10000 dibayar. Kemudian ditambah lagi RM55000 kerana beliau mendesak utk membeli bahan dgn segera.

3. Awal November 2016: mula tambak tanah

4. Sehingga Disember 2016: tiada perubahan di atas tanah (hanya tambak sahaja, alasan hari hujan)

5. Januari 2017: Alasan demi alasan diberi. Tanah masih macam tu

6. Akhir Januari 2017: baru nak mula piling

7. Awal Februari: dapat panggilan dr seorang kontraktor (ENCIK A) bertanyakan pemilik tanah tersebut. Beliau mengakui MOHAMAD FADLI telah meminta beliau membina rumah di atas tanah kami. Dalam perjanjian itu MOHAMAD FADLI mengatakan beliau pemilik rumah di atas tanah kami. Jadi di sini baru kami sedar kami ditipu dan Encik A pun turut diperdaya kerana beliau tidak dibayar oleh MOHAMAD FADLI utk urusan tambak tanah dan piling di atas tanah kami itu. Selepas tembelangnya pecah, beliau menggunakan alasan melantik ENCIK A, sebagai subcon. Tetapi kami dah tak percayakan beliau lagi selepas melihat perjanjian MOHAMAD FADLI dgn ENCIK A. Sbb harga rumah yg kami minta hanya RM100k+++, sedangkan perjanjian beliau dengan ENCIK A sebanyak RM290k. Jd di sini nampak penipuannya.

8. Awal Februari sehingga kini: kami menuntut duit kami kembali tetapi MOHAMAD FADLI tidak mahu memulangkan wang kami. Pelbagai alasan diberi. Report polis telah dibuat tetapi MOHAMAD FADLI memang seorang yg licik dan biasa buat kerja2 mcm ni. Beliau tahu polis tidak boleh ambil apa2 tindakan kerana tanah telah ada progress kerja.

9. April 2017: mesej terkini dari beliau. Beliau tidak ada duit utk pulangkan semula wang kami. Mungkin semua duit tu dah masuk ke perut dia. Sbb tu nampak dia makin gemuk. Makan banyak sangat duit haram.
Kami redha dengan ujian Allah Taala untuk kami. Mungkin Allah pilih kami utk dedahkan siapa dia sebenarnya. Supaya tidak ada orang lain terkena nasib macam kami. Kami pun dah tak kisah tak dapat semula duit tu. Sebab tahu itu hanya pinjaman dari Allah sahaja. Tapi untuk MOHAMAD FADLI BIN MOHAMAD SAADUN, ingatlah balasan Allah utk kamu sebab menganiaya dan menipu kami serta menyusahkan kami. Kami bekerja siang malam mencari duit nak bayar loan bank, kamu sedap2 saja guna duit kami.


















MOHAMAD FADLI BIN MOHAMMAD SAADUN, kami tidak halalkan satu sen pun duit kami yang kamu ambil itu. BAGI ANAK BINI MAKAN DUIT HARAM. Hanya Allah sahaja yang dapat membalas perbuatan kamu dan Allah adalah sebaik2 penolong

Jika anda berada di sekitar Klang. Diminta berhati hati jika ingin berurusan dengan kontraktor. Biar cerita dari individu ini dijadikan pengajaran untuk anda semua.

Comments 2

  1. ain

    Buat laporan ke tribunal tuntutan pengguna..serta kan bukti..insyaallah ada penyelesaian..saya juga telah ditipu..alhamdulillah saya dapat bayaran yang tak sepatutnya dia ambil..

  2. Anonymous

    Boleh saya dapatkan no pengadu ni? Sebab saya pon ditipu dia.

Leave a Reply