Manusia

Video Buang Bayi Yang Menyentuh Jiwa Raga

Mengalir gak air mata tengok video ini. Semoga dapat disebarkan kepada orang ramai.

Comments 31

  1. memang kena lah video ni dengan latar lagu Nota Cinta (Saujana). semoga menjadi pengajaran buat kita semua.

  2. nieda

    geram tgk ni..kesian…xsanggup tgk…

  3. Sempena kedatangan Ramadhan, sy doakn agar tiada lg bayi2 yg dibuang merata2, moga sesiapa yg prnh melakukn perbuatan terkutuk ini sedar dan insaf dgn apa yg dilakukan mereka.

  4. […] lebih lanjut. Terima kasih kepada Izah yang sudi berkongsi info ini.P.S: Anda wajib tengok video berkaitan pembuangan bayi ini.Video dimulakan dengan laki-laki membuat beberapa formasi dan beberapa dari mereka kepala […]

  5. semoga video nih dapat membantu mengurangkan gejala buang bayi di Malaysia..

  6. mayra

    SubahanAllah… kesian nasib bayi tu,
    tapi mereka di dalam syurga skrg…

  7. sedey……..
    g zoo hari tuh..
    cimpanzi pn pelok ank..
    gajah pn jge ank yg baru lahir..
    manusia akhir zmn lg terok dr binatang..
    nk wt pape xpikir betol2.. tw pikir seronok je..
    pas2.. tggu la kowg kt akhirat.. ank2 yg kowg buang ni duk tggu nk humban kowg sume lam neraka..

  8. nape tak bleh tgk ni… nk tgk nk tgk

  9. Nurin

    Kalau dah buat dosa pon, jgn lah tambahkan lagi dosa tu.. jgn dibuang budak x berdosa. apa yg mereka tahu? x boleh ker lahirkan budak tu n jaga dia sepenuh hati? x payah nak ambil kisah mulut org sekeliling yg sememangnye x blh ditutup. Biarlah mereka dgn dosa mereka menghina dan mencaci. Jauhilah zina. jgnlah percaya pd lelaki yg konon berjanji sehidup semati.. Jgn terpedaya janji manis lelaki. ambillah iktibar semua nie.. Semoga lepas nie x ada lagi kes2 pembuangan bayi.. Sedih tau bile tgk bayi diperlakukan mcm haiwan..

  10. love

    semoga anak2 gadis kita tidak terlalai dan terleka lagi…

  11. lulu

    klo juz ngok vdeo ni rsenye xde efect kot klo nfsu dh menguasai dri..pegangan agame yg kuat sgt pentg utk mengurangkn gejala sosial skunk ni…mnusie skang ni rmi yg xde perasaan agknye,binatang pn sygkn ank..

  12. nur

    buat maksiat satu hal, buang ank satu hal…tapi mereka cuma manusia.dah terlanjur tu, bwk2 bertaubat.dh termengandung tu jgnla buang ank-ank yg tak berdosa ini.apa salah mereka….??menitis air mata tgk video ini.

  13. jgn la buang baby tu….sian diorg..baby tu x besalah. yg besalah diri korang yg wat zina+maksiat tu.bawak2 la bertaubat..pintu taubat+keampunan dr ALLAH masih terbuka…….
    p/s:xmo baby tu leh bg kat sy k….

  14. lyka

    ksian bayi2 smua tu,ad yg nk sangat ank tp x dpt..yg x nk ank tuhan kurniakn dgan bgitu mudah tp,lhir nya bayi tu d dnia ne,bayi tersebut d buang d rata2 tempat tanpa fkir panjang…

  15. umie alif alyaa

    kenapa ada manusia seperti mereka yg sanggup membuang darah dagingnya sendiri…mereka xsedar ke bahawa balasan akan menimpa diri mereka juga…mungkin akan terjadi kepada adik beradik mereka juga…ya allah apakah tandanya semua ini?

  16. ixora

    cedih ..mambaca n melihatnya..
    smoga ALLAH memberi.. petunjuk n jln yg benar kpda insan2 yg pnh membuang bayi n yg ada hasrat untk membuang bayi yg tak berdosa niii
    Amin…

  17. sha

    di manalah silapnya sehingga bayi yg xberdosa ini menjadi mangsa… memang xder hati perut manusia macam ni, sanggup buang darah daging sendiri.. betapa peritnya waktu bersalin tuhan shj yg tau..tp mereka yg membuang bayi ni macam xorg yg xder agama,dh xreti dosa pahala…sememangnya manusia yg sanggup membuang darah daging dia sendiri tidak layak di gelar manusia, lebih rendah martabatnya dr binatang ,sedangkan binatang tau sayang anak ini kan manusia yg sempurna akal fikiran… kalau dapat tangkap org yg buang anak ini, elok di humban dalam kandang harimau.

  18. Jihan

    ya allah..tidakkah mereka ada rasa belas??? hanya untuk menutup perbuatan terkutuk meraka sanggup menambah lagi dosa???janganlah kerana perbuatan mereka ini kita yg lain akan ditimpa bala mu ya allah…adakah ini akhir zaman ya allah…binatang lebih sayang anak mereka dari manusia…ya allah..lindungilah hambamu ini dari melakukan perbuatan ya hina ini…jauhkan ya allah…

  19. ya allah , sedeh nya , ta tahan tengok video neh :'(

  20. ilham

    bodo sgt2 bdo…….pnakut pnya llaki……time sdap2 bru cr pmpuan

  21. […] Anda wajib tengok video berkaitan pembuangan bayi […]

  22. mawarmerah

    Tp pelikkan?sape laki2 yg tergolong dlm menghamilkan prmpn or pk *&^%$ ja….nak gak tau perangai dia n muka dia.Adakah sprt muka penjenayah?yg pelik,laki2 jahat n gila seks ni wujud plak sec terang-terangan…Cth kt FB.cubala buka FB prmpn2 sexy thp bangang yg mmg sengaja menyeksi utk dpt pujian drpd laki….ble bc komen si laki,sume puji,ajk tdo.n ble klik si laki gatal ni,status,dah berkahwin….bodo gle…isteri dia xbc @ takut @ syg nk tnggal suami?
    Yp prmpn sexy tu plak,selalunya page yg dia suke ….terang2 yg “i love *&^%,n web2 lucah….ape daaa….tp ade jg manusia yg HIPOKRIT…ade yg sexy thp gaban…tp web yg diminati….”sy suka tutup aurat(xbrp igt nama,tp lh kurang cmni bunyinya) or “koleksi doa sehari-harian”….hipokrit?cover?jdla diri sendiri….jk anda baik,xda bnda yg malu anda nak tunjulkan mengenai diri anda di FB.tP KLU anda xbaik,tu yg TERPKSE HIPOKRIT….prmpn cmni bangga gle bile laki comment ckp bdn mengiurkan….dia xpk ke,klu aset dia tu terbabit dlm accident,breast cancer,dh x dipndang lg….org pndang dalaman….

  23. mawarmerah

    prmpn cmni pun salah gak….menyeksi teruk sgt…tu sb laki xtahan.Kan Tuhan dh soh ttup aurat…ade hkmahnya

  24. syahidah

    ni bukan setakat cinta februari, tp kesan drp cinta malam tahun baru ye jugak..

  25. legendmama

    dalam konteks kehidupan sekarang masih ada manusia yg berhatikan binatang… tapi dalam kehidupan binatang tiada istilah binatang berhati kan manusia..

  26. mnusia

    dah2 la bt mksiat…ksian bby y x bd0se…ya allah..
    mglir air mte ak

  27. siti

    Astaghfirullahal adzim…. Hidup kat dunia ni hanya sementara… Jangan dekati zina.. Masya Allah… Allahu Akbar.. Insaflah sebelum terlamabat…

  28. ita

    knp ade org yg hati nye mcm binatang.bntang pon syg kn ank

  29. teha

    kesian dia ,biar dia masuk syurga…..

Leave a Reply