10 Pilihan Kafe Menarik Yang Anda Wajib Pergi Ketika Bercuti Di Pulau Pinang

2209

Kalau sebut pasal Pulau Pinang mesti ramai yang akan terfikir pasal makanan kan? Bukan saja ada nasi kandar tapi mee sotong, ais tingkap, pasembur dan banyak lagi lah. Senang kata kalau mai penang memang orang nak cari makanan yang best-best je.

Jadi kali ini special untuk siapa-siapa yang ingin bercuti ke Penang tak lama lagi, kami kongsikan beberapa kafe menarik yang anda boleh cuba nanti. Perkongsian ini dikongsikan oleh @SabbyAneeshaaa di laman Twitternya.

Brown Pocket, Gurney Paragon

Buat penggemar pancakes, inilah tempat yang patut anda pergi sebab pancakes mereka antara yang best sekali di Penang. Tengok gambar pun dah nampak sedap!

pancakes
pancakes

Gayo Coffee, Beach Street

Pendek kata, makanan yang enak dengan harga yang berpatutan. Kafe ni pun cukup selesa dan cantik kalau nak lepak dengan kawan-kawan.

pasta dalam pinggan
pizza dalam pinggan

Crepe Cottage, Gurney Drive

Antara dessert yang patut anda cuba ialah Mango Sherbet. Memang 100 peratus disyorkan kepada mereka yang nak makan pencuci mulut.

mango desert
dessert

Caze by Buu’s Kitchen

makanan dalam pinggan
mushroom soup

Halab Penang, Chulia Street

Walaupun bukan lah berkonsepkan kafe tetapi makanan dan servis di kedai ini sangat terbaik.

pencuci mulut
makanan

Haven Harbour, New World Park

makanan

TeaKadai

Bagi yang gemarkan snek dan minuman teh India boleh singgah ke kafe ini. Sangat disyorkan kepada mereka yang ingin dapatkan secawan teh.

teh dalam cawan

Awesome Canteen @ Sekeping Victoria

Kafe ini juga sesuai kalau nak sambut hari jadi atau apa apa acara lain sebab memang cantik. Boleh lah tangkap gambar banyak-banyak.

makanan dalam pinggan

Two Buns, Lebuh Carnarvon

Cara mereka bereksperimen dengan burger mereka sememangnya di luar jangkaan. Mungkin anda rasa gabungan burger dan peanut butter pelik tapi belum cuba belum tahu!

burger
burger

Bean Sprout Cafe, Bishop Street/ Pitt Street

Untuk sarapan pagi atau minum petang anda boleh lah singgah ke sini. Kafe ini juga menyediakan pilihan terbaik untuk makanan vegetarian.

aiskrim
secawan kopi
Mesti ada yang dah tak sabar nak ke Penang ni kan? Jadi jangan lupa simpan senarai kafe ini semua dan cuba sendiri. Jom mai Penang!

Sumber: Twitter

Comments

comments