12 Fakta Pembunuhan Sadis Menggunakan Cangkul Terhadap Enno Farihah

57
Kematian Enno Farihah, gadis berusia 19 tahun yang meninggal akibat diperkosa dan dibunuh oleh tiga orang pemuda, menggemparkan Indonesia. Gadis malang ini dibunuh dengan cara yang sadis kerana menolak untuk melakukan hubungan intim dengan kesemua suspek. Berikut sejumlah fakta tentang pembunuhan Enno Farihah yang telah dikumpulkan AmazingNara dari berbagai sumber.

1. Enno Farihah ialah gadis yang berasal Kampung Bangkir, Kelurahan Pegandikan, Lebak Wangi, Kabupaten Serang, Banten. Tahun ini, dia baru berusia 19 tahun.

en-tempo-278ae90639615d088a06d2ddd997f12b.jpg

2. Enno adalah anak perempuan pasangan Fahri dan Mahfudoh. Dia merupakan anak keempat dari tujuh adik-beradik.

en-merdeka-4bb2f49b3c6500160348efd71d599809.jpg

Keseluruhan artikel dengan membaca entri ini sepenuhnya.

3. Sebelumnya, Enno adalah lulusan sebuah SMK di Kabupaten Serang, Banten.

en-postimg-9ff822e6db42da6225ef3dbd0500e4d7.jpg

4. Selepas SMK, Enno bekerja di kilang plastik, PT Polyta Global Mandiri, di Jalan Raya Perancis Pergudangan 8 Dadap, Kecamatan Kosambi, Kabupaten Tangerang.

en-okezone-e8e66eaafcfbf7aef6361f78238902c1.jpg

Selepas tamat SMK, Enno memutuskan untuk bekerja untuk membantu orang tuanya. Enno banyak membantu ekonomi keluarganya.

5. Dia baru saja bekerja selama enam bulan di kilang ini.

een-polytaglobalmandiricoid-77c673628de07fb0733f8830de530617.jpg

6. Enno tinggal di bilik asrama dekat tempat kerjanya dan hanya pulang ke rumah seminggu sekali.

en-tempo3-1b9c2f31bf9a70cb06fe29778af2572f.jpg

7. Pada 13 Mei, Enno dibunuh dengan sadis menggunakan cangkul yang ditendang masuk ke dalam kemaluannya. Khabar yang tersebar, 90 peratus gagang cangkul masuk ke organ dalaman penting Enno hingga menembus rongga dada. Suspek yang menendang cangkul ialah Rahmad Arifin (24), manakala dua lagi memegang mangsa.

en-kriminalitas-ab29eb8df1c5db94ea07b7a27afd23df.jpg

Polda Metro Jaya telah melakukan bedah siasat terhadap jasad Enno Farihah dan penemuan mereka sangat mengerikan. Enno menderita luka yang teramat parah di organ pentingnya akibat dimasukkan cangkul yang ditendang ke dalam kemaluannya oleh para pelaku pembunuhan keji tersebut. Luka bahagian dalam lebih parah karena tulang leher Enno patah akibat dihentam pemegang cangkul. Selain itu, pipi dan rahang Enno luka parah akibat ditusuk garfu.

Hasil bedah siasat juga menyebutkan bahawa terdapat luka koyak di bahagian hati sampai ke atas paru-paru, serta luka pada rongga dada. Luka ini disebabkan 90 peratus pemegang cangkul masuk ke organ penting mangsa. Pendarahan rongga dada 200 cc serta rongga perut 300 cc.

Bahkan berdasarkan hasil soal siasat, semasa ditusuk dengan cangkul oleh suspek RAR alias Arif, RAI alias Alim, dan IH alias Imam, mangsa masih  hidup. Berdasarkan kenyataan TKP gabungan dari Polsek Tekuk Naga, Polres Kota Tangerang, dan Polda Metro Jaya polis menemui sejumlah barang bukti iaitu kesan tapak kaki yang jelas, kesan DNA, telefon bimbit, cangkul, pakaian, dan garfu.

8. Semasa hidupnya, Enno Farinah adalah seorang  gadis yang diminati ramai pemuda, termasuk tiga suspek Rahmad Arifin alias Arif (24), RAM (16) dan Imam Hapriadi alias Imam (24).

en-tempo2-f39440dba15c6b1015f186ea03f79a49.jpg

Para suspek telah berusaha memenangi hati Enno, tetapi gadis itu menolak mereka, hanya menerima RAM.

9. Salah seorang suspek sudah beristeri, tetapi mengaku bujang!

en-detik-4518974e69b5dfdc551941bdb0351280.jpg

Pengarah Reserse Kriminal Umum Polda Metro Jaya Kombes Pol Krishna Murti mengatakan, salah seorang suspek bernama Arif diketahui sudah punya isteri. Malah, saat ini Arif sedang menjalinkan hubungan dengan seorang saksi yang dipanggil S, rakan sekerja Enno Farinah.

10. Kesemua suspek tidak mengenali satu sama lain, tetapi mengenali Enno 

Pada malam kejadian, RAM telah datang ke bilik asrama Enno. Awalnya, menurut polis, keduanya sempat bercumbu. Namun, ketika RAM mengajak melakukan hubungan intim, Enno menolak. RAM yang kesal pun pergi meninggalkan bilik tersebut. Tidak jauh dari situ, RAM yang sedang  merokok bertemu dengan Imam dan Arif. Ketiganya sepakat memperkosa mangsa.

11. Kesemua suspek ditempatkan di bilik tahanan khas dan dikawal ketat

Disebabkan kesemua suspek telah memperkosa dan membunuh, kebarangkalian untuk mereka dibuli di penjara lebih tinggi, kerana pemerkosa dianggap penjenayah berkasta paling rendah. Suspek juga dikawal ketat untuk mengelakkan mereka membunuh diri. Polis juga akan mengaturkan RAM berjumpa pakar psikiatri kerana sifatnya yang tenang berbanding dua suspek lain memberi bayangan remaja itu berkemungkinan mempunyai penyakit kecelaruan personaliti berganda (multiple personality disorder)

12. Netizen berang, mahu semua pelaku dihukum mati

Yang mampu ditulis oleh Netizen berkenaan kes ini ialah caci maki terhadap kesemua suspek kerana pembunuhan Enno dianggap amat sadis. Salah seorang pengguna Facebook menulis komen:

 Apa yang terjadi, sehingga suspek sanggup membunuh dengan sadis seperti itu?
Enno seorang manusia, seorang perempuan, punya keluarga, punya impian dan harapan…

Hilang dalam waktu yang singkat,…..

Buat masa ini, pertuduhan terhadap kesemua suspek menyebabkan mereka berdepan kemungkinan dipenjara seumur hidup, bagaimanapun, wakil Ketua Suruhajaya Hukum Majlis Ulama Indonesia (MUI), Ikhsan Abdullah, mengatakan hukuman sedia ada terbukti kurang memberikan kesan untuk mencegah jenayah rogol, termasuk hukuman kembiri yang baru digubal.

Ikhsan mengatakan pelaku kejahatan seksual harus dihukum mati. Malah, Ikhsan mengatakan RAM yang berusia 16 tahun juga harus dihukum mati:

Jangan dilihat umur anak itu, tapi perlakuan anak itu sudah melebihi binatang.

MUI juga akan bersidang tidak lama lagi bagi mengeluarkan fatwa terbaru berkenaan jenayah rogol. –amazingnara.com

28 COMMENTS

  1. Lagi lagi kaum hawa juga yg jadi mangsa. Diseluruh dunia. India, indonesia sama sj di afrika dll. Siapa yg lebih binatang. Ingat nurin jazlin?

  2. Cucuk garfu kat muka depa..
    Pastu cucuk anu depa..
    Pastu ikat kaki tgn..
    Pastu bia kan..
    Ce rasa..
    Sedap wat kat org..bia depa rasa pulak..
    Aku anti sgt org rogol2 ni..
    Balasan kat dunia ni ape la sgt..
    Tgk la nnt kat akhirat..

  3. Sula ke3 babi ni…dgn canggul jugak…sebelum tu potong snu depa idup2…sbgi pengajaran pd babi2 lain

  4. ingtkh kamu wahai kaum adam..sesungguhnye kaum hawa yg melahirkn kamu d dunia ini.tolong lh..kawali nafsu kamu jika d hasut setan..ingat Tuhan..
    sesungguhnye trllalu sadis ats perlkuan sebergini..
    subhanaallah…dunia akhir zaman..

  5. Sebagusnya..cangkul yg sama ditusuk ke dalam dubur masing2..baru rase penderitaan yg dialami enno…

  6. Mcm mana ya. Kalau berlaku kpd mak atau kakak atau adik perempuan atau isteri ady wok. Org cakap x kejap pon biase2 je.. Ape perasaan anda???

  7. Ya Allah, engkau tempat kan lah si tiga lelaki itu dalam neraka jahanam mu yg amat pedih sehinggalah mereka bertaubat. Ya Allah, ampunkan lah dosa Eno, masukkan lah ia kedalam syurgamu. Amin.

  8. Semoga 3 ekor syaitan ni diberi hukuman yang setimpal iaitu dirodok cangkul yg sama hingga mati.

  9. pikir dulu sblum ckap.. apa katanya kalau prkara tu trjadi kpd diri kamu sndri atau ahli keluarga kamu? apa dosa budak prmpuan tu smpai dibunuh kjam mcm tu? sy rasa kamu dgn binatang x ada beza.. sorry kalau trcakap kasar

Tinggalkan komen anda