PKP Jadi Penghalang, Wanita Kongsi Suasana Pulau Tioman Untuk Ubat Rindu Para Pelancong

Sektor pelancongan menjadi salah stau sektor yang terjejas sewaktu Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dilaksanakan di Malaysia. Ramai yang rindu dan berhasrat nak pergi bercuti ke tempat-tempat peranginan selepas saja pandemik ini berakhir.

Namun, kerinduan orang ramai bakal terubat dengan perkongsian oleh seorang wanita yang dikenali sebagai Siti Norain, 27, yang merupakan salah satu individu yang bekerja di Pulau Tioman sekaligus penduduk di pulau tersebut.

Menerusi laporan Mstar, Ain sering berkongsi video-video suasana di Pulau Tioman untuk mengubati kerinduan para pelancong. Menurutnya, buat masa sekarang hanya ada penduduk asal saja yang tinggal di Pulau Tioman.

@gadispolau

Reply to @sarah0103ramli #LiveForTheChallenge #ocean #gadispulau? #tiomanisland #scubadiving #diving #goodtimes #bayudivecenter

? DIGELENG GELENG KEPALA DIGELENG GELENG – Kifli_laode

Advertisement

“Saya kadang-kadang buat live di Instagram dan sempat juga tunjuk sunset. Sekarang pelancong tak dapat datang apatah lagi rentas negeri”

@gadispolau

Balas kepada @ainehuzaimee1 Lurve sunset #fyp #foryoupage #foryou #tiktok #explorepage #explore #viral #gadispulau? #LiveForTheChallenge #goodtimes

? Stranger – CHUNNYT

Ain yang bekerja sebagai pengurus di Bayu Dive Centre Tioman memaklumkan rumah keluarganya hanya terletak 10 meter sahaja dari pantai.

@gadispolau

@nisyadin_ #LiveForTheChallenge #goodtimes #gadispulau? #diving #scubadiving

? Stromae Alors on Danse – ?????? & ??? ?

Dia juga yang dibesarkan sebagai anak pulau berat hati untuk meninggalkan tempat tersebut untuk mencari pekerjaan di luar dan kini sudah lima tahun dia bekerja di kampung halaman sendiri kerana minatnya.

Dia berkongsi video-video menerusi laman TikTok ingin memberitahu orang luar tentang apa yang penduduk Pulau Tioman lalui setiap hari serta berkongsi suasana yang indah dari Pulau Tioman.

@gadispolau

Reply to @cikkeyma96 Alhamdulillah, insyaAllah oneday awak akan sampai kt sini ? #gadispulau? #tiomanisland #LiveForTheChallenge #ocean #pahang

? Beggin’ – Måneskin

Tambahnya, dia berharap agar pandemik ini segera berakhir supaya mereka dapat mencari pendapatan seperti dulu dan mana-mana individu yang berhasrat untuk berkunjung ke Pulau Tioman boleh menghubunginya untuk mendapatkan maklumat lanjut.

Sumber 

 

SUMBERMstar

Comments