‘Plumber’ Kongsi Cara Elak Sinki Tersumbat, Buat Sekali Seminggu Je!

cara atasi singki sumbat

Selain penjagaan alatan elektrik dalam rumah, sinki pun merupakan perkara penting untuk dititikberatkan. Kalau sinki dah tersumbat, semua aktiviti pembersihan pun akan tergendala.

Selain menggunakan khidmat plumber, korang tahu tak ada cara pantas lain untuk kita elakkan dari masalah sinki tersumbat.

Individu ini ada berkongsi rakaman video khas dari tips yang disampaikan abang plumber sendiri. Jom kita tengok!

@nnnnichaaThanks me later ? #malaysiaviral #foryourtiktokpage #buwatjer #fyp?? original sound – dekwaaaaaa

Seperti yang korang dapat lihat, tips diberikan ini boleh digunakan buat mereka yang mempunyai sinki berkembar.

Ringkasnya, korang hanya perlu biarkan singki penuh dengan air dan turunkan kedua belah dengan serentak. 

Cara ini boleh dilakukan setiap minggu mengikut keperluan. Kalau sinki bersih, barulah lancar proses nak membasuh tu kan, air yang mengalir ke longkang pun akan lebih lancar dan tidak tersumbat.

Semoga bermanfaat.

Advertisement

SUMBER

Comments