(VIDEO) Cara Keluarga Ini Cipta ‘Kuiz Islam Challenge’ Raih Pujian Netizen

Quiz Islam

Memiliki hubungan kekeluargaan yang erat merupakan salah satu perkara penting dalam kehidupan seharian. Selain dapat mengisi masa bermanfaat bersama, banyak perkara baru yang dapat dipelajari sebagai terapi diri.

Terbaru, perkongsian wanita iaitu Izzatihalim5 di laman Tiktok bersama keluarganya berjaya menarik perhatian ramai. Mana tidaknya, permainan yang dibuat itu merupakan asas ilmu agama buat seluruh umat Islam.

Pun begitu, apa yang lebih menghiburkan apabila masing-masing ‘kelam-kabut’ nak fikir jawapan memandangkan masa yang diberikan terlalu singkat.

“Dua nama Rasul?”

“Malaikat yang catat kebaikan?”

Bukan itu sahaja, jika jawapan yang diberi salah, mereka akan disimbah air dari sebelah. Fuh!

@izzatihalim5Reply to @hellothere984 da abes tau. heheh puas dah cut2 ?#teamszr040421

? original sound – IzzatiHalim

Advertisement

Menerusi ruangan komen, rata-rata netizen turut terhibur dengan aksi setiap daripada keluarga tersebut apabila disoal. Ada juga yang memuji keluarga ini kerana menghasilkan permainan yang boleh dikatakan bermanfaat.

“Bagus soalan macamni daripada merapu”

 

kuiz islam

Wah, seronok je bila tengok macamni kan. Korang boleh lah buat game macam ni pula nanti ya, kita tengok siapa yang paling ‘gelabah’ nanti. Haha!¬†Semoga bermanfaat.

SUMBER

Comments

comments

SOURCETiktok